درمورد گل ها

گل بوته ای شوید

درمورد گل ها

گل بوته ای شوید

درمورد گل ها

در این وبلاگ قصد داریم بهتون نحوه خرید و نگهداری انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی رو آموزش بدیم.
نحوه مبارزه با آفت های گیاهان اپارتمانی
نحوه تکثیر گیاهان و گل ها
معرفی گلفروشی های معروف تهران
معرفی گل ها و فصل هایی که میتوانید گل هارو تهیه کنید

بایگانی
آخرین مطالب

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۷
مرداد

نام: زنبق
نام انگلیسی: Dwarf iris
خانواده: Iridaceae
 شناسنامه:  گلی از خانواده زنبق و اکثر پیازهای از این جنس قد بلند بوده و برای کاشت در گلدان مناسب نیستند اما چند واریته اصلاح شده پاکوتاه در دست است. پیازهای آن باید در اوایل پاییز کاشت شوند. این پیازها در اواخر زمستان تا اواسط بهار گلدهی دارند. در هر گلدان 12 سانتیمتری 6-5 پیاز کاشت کنید و روی آنها را با خاک مخصوص پیاز بپوشانید. سرما و نور از نیازهای آن است در اول رشد مکان نیم سایه را بهتر می پسندد.
نیازها:
نور: در هنگام رشد علفی و سبزینه ای نور نسبی و دوران گلدهی نور کامل نیاز دارد، نور مستقیم آفتاب را نمی پسندد.
دما: در رشد علفی هوای خنک 7-4 درجه و در دوران گلدهی هوای گرم تر و 16-13 برای آن مناسب است.
آبیاری: پس از کاشت گلدان را آبیاری، سپس برنامه را برای مرطوب نگهداشتن خاک هفتگی کنید. در دوران گلدهی 3-2 بار درهفته کافی است.
رطوبت: غبارپاشی لازم نیست، هوای خنک و خشک را دوست دارد.
تغذیه: اگر پیاز را برای کاشت در باغ در سال آینده می خواهید هر 10 روز یک بار با کودهای محلول مخصوص گیاهان خانگی یا باغی تغذیه کنید. شروع تغذیه با تشکیل اولین غنچه و پایان آن زرد و خشک شدن برگها است.
خاک مناسب: خاک لوم،کمپوست گلدان و یا فیبر مخصوص کاشت پیاز
پس از گلدهی: پس از پایان یافتن عمر ساقه گل دهنده آن را قطع کنید اجازه دهید برگها به صورت طبیعی خشک شده و از بین بروند. به تدریج آبیاری را کمتر کنید و برگهای زرد و خشک شده را قطع و پیازها را از خاک خارج کنید. پیازچه را از پیاز مادری جدا کرده،پیاز مادری را برای کاشت پاییزه آماده و پیازچه را در باغ کاشت کنید. 3-2 سال آینده این پیازچه ها گل می دهند.

www.golcode.com

 

  • golboteha globoteh
۲۷
مرداد

امروز بعضی از گل فروشی های مطرح که در تهران به صورت اینترنتی سفارش میگیرند رو معرفی می کنیم:


  • golboteha globoteh
۲۷
مرداد

نام: رز
نام انگلیسی: Rose
خانواده: گل سرخیان
گل رز بعنوان ملکه گلها از زمان عهد باستان مورد توجه بشر بوده است. علاقه و اشتیاق انسان به داشتن این گل در تمام فصول سال باعث گردید تا تولید آن در گلخانه انجام گیرد. در حال حاضر گل رز یکی از محبوبترین گلهای جهان است.
تولید رزهای گلخانه ای در بسترهای خاکی و یا غیرخاکی انجام می گیرد. بسترهای خاکی هزینه اولیه پایینی داشته و نیاز به مدیریت دقیق ندارد در صورتیکه بسترهای غیرخاکی(هیدروپونیک) هزینه احداث بالاتری داشته احتیاج به مدیریت دقیق و کنترل دائمی دارند. در صورت سرمایه گذاری دائمی و بالا بهتر است از بسترهای غیرخاکی استفاده گردد. در زمان کاشت گیاه از کود دهی زیاد  باید خودداری کرد.
دما: بطور کلی دما در شب 16 تا 17 درجه سانتیگراد،  در روزهای کم آفتاب 21 درجه سانتیگراد و در روزهای با آفتاب زیاد 26 تا 27 درجه سانتیگراد انتخاب می کنند.
 نور:  نیز از فاکتورهای محیطی مهم در تولید رز است، گیاه رز به شدت های بالای نور احتیاج دارد.
رطوبت نسبی: رطوبت نسبی همان رطوبت است که در هوای اطراف گیاه و محیط گلخانه وجود دارد این میزان رطوبت در حدود 60 درصد می باشد.
خاک: در محیط های کشت خاکی، خاک می بایستی از نوع سبک لومی شنی یا لومی رسی با حاصلخیزی مناسب باشد. خاک بایستی از تهویه مناسب برخورد باشد.
نگهداری دسته گل های رز: در دمای 0 تا 10 درجه سانتیگراد قرارداده شود. در غیر اینصورت نه شاخه ها در داخل آب ولرم (23 تا 25 درجه سانتیگراد) محتوی مواد دوام بخش گل قرارداده می شوند. بهتر است رطوبت نسبی محیط بالا و در حد 80 درصد باشد.

www.golcode.com

  • golboteha globoteh
۲۷
مرداد

نام: گلدم
نام رایج: آنتریوم
نام علمی:Anthurium andreanum
شناسنامه: گلی زیبا از خانواده(آراسه)،مزیت این گل در گل آرایی ناشی از دمگل بسیار بلند و طول عمر زیاد گل بریده آن است،از مزایای دیگر این گیاه طولانی بودن دوران گل دهی است که به حدود 3 ماه می رسد.هوای گرم و مرطوب و خاک سبک از نیازهای اساسی این گیاه زیباست.
نیازها:
نور: گیاه از تابش اشعه مستقیم آفتاب رنج می برد.
دما: درجه حرارت 24 درجه سانتی گراد در تمام طول سال برای این گیاه مطلوب است
آبیاری: دربهار و تابستان هفته ای دو بار به میزان زیاد آبیاری کنید،خاک گلدان را همیشه مرطوب نگه دارید.
رطوبت: به رطوبت زیادتری احتیاج دارد،در بهار و تابستان هر روز غبارپاشی کنید.
خاک مناسب : مخلوطی از خاک برگ ، خاک چوب و ذغال
تمیزکردن برگها: برای تمیز کردن برگها از پارچه یا اسفنج مرطوب استفاده کنید.
با توجه به احساس نیاز دوستان علاقه مند به آشنایی بیشتر با انواع گلها و شرایط نگهداری آنها در صدد برآمدیم تا هر روز یک نوع از گیاهان زینتی را معرفی و شرایط نگهداری را برای دوستداران گل تشریح نماییم امیدواریم که مورد توجه علاقمندان قرارگیرد.

www.golcode.com

  • golboteha globoteh
۲۷
مرداد

نام: چین گل، برگرفته از نام Roscoe چینی
نام رایج: رز مینیاتوری
نام علمی:Rosa
خانواده: Rosaceae
شناسنامه:  با توجه به کوتاهی قد رزهای مینیاتور که حدود 30 سانتی متر است به راحتی می توانند در منازل به عنوان گل خانگی پرورش یابند. گل ها بصورت کم پر، پر پر و کپه ای هستند. نور قوی آفتاب و رطوبت تعریف بالای محیط از خواسته های این گیاه در تابستان است.
نیازها:
نور: نور فراوان می خواهد، نور مستقیم حتی ظهرگاهی را می پسندد.
دما: حداقل دما در اتاق در زمستان 7 درجه و در بیرون از اتاق در دوران زمستان  تا 5- نیز تحمل می کند دما در تابستان حداکثر 22 درجه است اگرچه تا 40 درجه نیز گل می دهد اما شد آن مطلوب نیست.
آبیاری: در تابستان هفته ای 3-2 بار آبیاری کنید در زمستان تا زمانی که زمستان در خارج از اتاق شروع نشده هفته ای یکبار کافی است.
رطوبت: غبار پاشی روزانه در بهار و تابستان لازم است اما دقت کنید گلها خیس نشوند خصوصا در آفتاب که برگها می سوزند. در زیرگلدانی آب و سنگریزه اضافه کنید. انتهای گلدان آب را لمس نکند.
تغذیه: در بهار و تابستان احتیاج به تغذیه دو هفته یک بار دارد از کودهای مایع مخصوص گیاه خانگی طبق دستور استفاده کنید.
خاک: خاک لوم و کمپوست به نسبت مساوی بستر خوبی است.
تمیز کردن: غبار پاشی برای تمیز شدن برگها کافی است.

www.golcode.com


  • golboteha globoteh