درمورد گل ها

گل بوته ای شوید

درمورد گل ها

گل بوته ای شوید

درمورد گل ها

در این وبلاگ قصد داریم بهتون نحوه خرید و نگهداری انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی رو آموزش بدیم.
نحوه مبارزه با آفت های گیاهان اپارتمانی
نحوه تکثیر گیاهان و گل ها
معرفی گلفروشی های معروف تهران
معرفی گل ها و فصل هایی که میتوانید گل هارو تهیه کنید

بایگانی
آخرین مطالب

گل رز

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۱۱ ق.ظ

نام: رز
نام انگلیسی: Rose
خانواده: گل سرخیان
گل رز بعنوان ملکه گلها از زمان عهد باستان مورد توجه بشر بوده است. علاقه و اشتیاق انسان به داشتن این گل در تمام فصول سال باعث گردید تا تولید آن در گلخانه انجام گیرد. در حال حاضر گل رز یکی از محبوبترین گلهای جهان است.
تولید رزهای گلخانه ای در بسترهای خاکی و یا غیرخاکی انجام می گیرد. بسترهای خاکی هزینه اولیه پایینی داشته و نیاز به مدیریت دقیق ندارد در صورتیکه بسترهای غیرخاکی(هیدروپونیک) هزینه احداث بالاتری داشته احتیاج به مدیریت دقیق و کنترل دائمی دارند. در صورت سرمایه گذاری دائمی و بالا بهتر است از بسترهای غیرخاکی استفاده گردد. در زمان کاشت گیاه از کود دهی زیاد  باید خودداری کرد.
دما: بطور کلی دما در شب 16 تا 17 درجه سانتیگراد،  در روزهای کم آفتاب 21 درجه سانتیگراد و در روزهای با آفتاب زیاد 26 تا 27 درجه سانتیگراد انتخاب می کنند.
 نور:  نیز از فاکتورهای محیطی مهم در تولید رز است، گیاه رز به شدت های بالای نور احتیاج دارد.
رطوبت نسبی: رطوبت نسبی همان رطوبت است که در هوای اطراف گیاه و محیط گلخانه وجود دارد این میزان رطوبت در حدود 60 درصد می باشد.
خاک: در محیط های کشت خاکی، خاک می بایستی از نوع سبک لومی شنی یا لومی رسی با حاصلخیزی مناسب باشد. خاک بایستی از تهویه مناسب برخورد باشد.
نگهداری دسته گل های رز: در دمای 0 تا 10 درجه سانتیگراد قرارداده شود. در غیر اینصورت نه شاخه ها در داخل آب ولرم (23 تا 25 درجه سانتیگراد) محتوی مواد دوام بخش گل قرارداده می شوند. بهتر است رطوبت نسبی محیط بالا و در حد 80 درصد باشد.

www.golcode.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی